Sasvim prirodno

Ima dobrih dvadeset godina kako svakodnevno pečem hleb, od sopstvenog kvasca. Cilj je Tartine vekna (https://tartinebakery.com/) Kvasac sam napravio tako što sam pomešao vodu i brašno i ostavio u otvorenoj posudi u kuhinji. Svakoga dana sam bacao 90% ove mešavine i na ostatak dodavao sveže brašno i vodu. I tako skoro dve nedelje, sve dok …

Sasvim prirodno Pročitaj više »

Nova saznanja o sumporu

Na prošlogodišnjoj redovnoj skupštini Američkog društva za enologiju i vinogradarstvo uvodno izlaganje o ulozi sumpora u sprečavanju oksidacije u vinu su održali istraživači sa Kornel i Davis fakulteta u SAD i privatne laboratorije iz Engleske, Gavin Sacks, Patricia A. Howe i John C. Danilewicz. Izlaganje je veoma stručno, i enolozima bi koristilo da ga pročitaju …

Nova saznanja o sumporu Pročitaj više »

Za uspeh u vinskom turizmu ključna reč je „održivost“

U velikom istraživanju o vinskom turizmu koje su krajem 2021. godine sproveli portal winetourism.com i nemački Univerzitet Gazenhajm najveće iznenađenje je bilo isticanje značaja održivosti i to ne prevashodno proizvodnje, već same turističke ponude. U istraživanju je učestvovalo 1579 vinarija iz 40 zemalja, uključujući i Srbiju. Ispitanici su dolazili iz vinarija svih veličina (59% sa …

Za uspeh u vinskom turizmu ključna reč je „održivost“ Pročitaj više »

Gajićemo masline

Kako stvari stoje uz reviziju sadašnjih vinogradarskih rejona počinje briga oko svake kapi vode u vinogradu. U okviru višegodišnjeg projekta Priprema Nacionalnog programa prilagođavanja na izmenjene klimatske uslove – jačanje institucionlanih kapaciteta za adaptaciju na klimatske promene, održana je serija radionica na kojima je predstavljena analiza postojećeg stanja i predviđanje budućih klimatskih uslova za sve …

Gajićemo masline Pročitaj više »

Zbunjivanje potrošača kao strategija

Nagli porast tražnje za sertifikovanim organskim proizvodima u poslednjih desetak godina naterao je velike prerađivačke i farmaceutske kompanije da promene taktiku u borbi da zadrže primat na tržištu tehnologijom koju su godinama i uz velika ulaganja razvijali. Uobičajena propaganda se u prošlosti zasnivala na širenju dezinformacija o samoj organskoj proizvodnji. Plaćane su naučne studije i …

Zbunjivanje potrošača kao strategija Pročitaj više »

Korpa